petak, 23. listopada 2015.

Recenzija: Peti Val ~ Rick Yancey

Nakon što su izvanzemaljci u četiri vala razorili Zemlju, Cassie vjeruje da može preživjeti samo ako je sama; skriva se u sumi i zaobilazi razrušene gradove. Izbjegava ljude jer ne može znati tko je čovjek, a tko izvanzemaljac naseljen u ljudskom tijelu, Drugi. I tada upoznaje Evana Walkera, tajanstvenog samotnjaka koji joj je spasio život i možda joj je jedina nada da pronađe mlađeg brata. No šutljiv i brižan Evan, u kojeg se zaljubila i koji tvrdi da je ona njemu spasila život, možda nije onakav kakvim se čini. Cassiene sumnje rastu, pitanja se množe i mora odlučiti hoće li mu vjerovati ili se prepustiti očaju, prkosno ustrajati u borbi za život ili se predati - hoće li živjeti ili umrijeti.

Ovaj izuzeto napet i dinamičan roman postao je hit diljem svijeta osvojivši čitatelje toplinom odnosa među likovima i iznimnom glavnom junakinjom koja čini sve da spasi mlađeg brata od stravične sudbine.

Po ovom je romanu snimljen i visokobudžetni film studija Columbia Pictures s Chloë Grace Moretz kao Cassie i Lievom Schreiberom kao pukovnikom Voschom.

Rick Yancey autor je petnaest romana, a Peti val dobio je brojne nagrade:An Amazon Best Book of the Year, A YALSA Best Fiction for Young Adults 2014., Red House Children's Book Award 2014.,A Booklist Best Fiction for Young Adults 2014.

Davnih dana, kada je moj tata gledao Dosjee X, ja bih redovito okrenula glavu čim bih začula uvodnu špicu. Nisam ju mogla podnijeti koliko me bilo strah jer mi se ideja o vamzemaljcima uvukla u glavu. Noći su mi bile duge i bilo me strah da me neki od njih ne otme iz kreveta. Onda sam malo porasla i postali su mi blaga opsesija u pozadini. Upijala sam kao spužva sve što bih čula, svaku emisiju i dokumentarac koji bih vidjela, a kada sam se počela koristiti internetom i sama istraživati. Da ne spominjem činjenicu kako sam bila razočarana kada su tata i brat vidjeli NLO nedaleko od moje kuće, a ja nisam. Od tu i moje tiho divljenje prema Krešimiru Mišaku i njegovoj emisiji Na rubu znanosti, a i prema svima ostalima koji se usude zagrebati površinu i saznati nešto više o 'Malim Zelenima' ili bolje reći Sivima.

No da ne duljim previše s uvodom. Peti val dolazi, Cassie ne zna ni kada ni u kojem obliku no on sigurno dolazi. Nakon što su prva četiri vala pokosila čovječanstvo - nestanak struje koji ih je izbezumio, ogromni tsunamiji koji su potopili sve što se nalazilo uz obalu i bližu unutrašnjost, epidemija koja je pokosila 97% čovječanstva i Ušutkivači koji kao lovci naganjanju onih ostalih 3% - Cassie, koja je zbog jakih gena i puke sreće preživjela, u potrazi je za mlađim bratom kojemu je dala obećanje da će doći po njega nakon što su ga vojnici zajedno s ostalom djecom odveli u logor. Na svome putu nailazi na misterioznog Evana koji joj pomaže u potrazi za bratom no ipak ju nešto u vezi sa njim kopka i ne da joj mira. Hoće li uspjeti spasiti brata i izvući ga iz logora morate saznati sami.

Cassie kao lik mi je jako svidjela. Užasno je hrabra, možda i ne primišljenja no što biste vi učinili da vam danas - sutra pokucaju svemirci i pobiju gotovo svu ljudsku rasu a i sami znate da ste ionako mrtvi odete li u borbi ili jednostavno sjedite i čekate smrt. Njena sarkastičnost samo dodaje efekt ruba po kojem vas Rick vješto vodi i pitate se hoćete li do kraja knjige pasti u depresiju ili poludjeti.

Evan. Oh yeah. Team Evan all the way ;) jednostavno ga obožavam iako je od početka očito tko je i što je, no jednostavno je napravljen kao lik kojega morate zavoljeti bez obzira na sve. Požrtvovan i razderan između dužnosti i osjećaja. Jednostavno toliko nesavršen da je savršen :D

Zombi kojega upoznajete (jer ova knjiga ide iz tri perspektive). Eh, njega bi kao neki trebali voljeti jer nam je od prvih par poglavlja u glavu usađena ideja o njemu (ne, neću vam reći tko je on ni njegovo pravio ime), ali nije me toliko dojmio. Je on kao lik super opisan i sva ta preobrazba koju je proživio i njegov način razmišljanja, ali kao što gore napisah; Team Evan xD

Iako je knjiga zanimljiva i stalno vas vuče da je čitate dalje i dalje, na dijelove bude predvidiva upravo zbog te tri perspetive iz kojih je pisana. Shvaćam da tada ne bi bila toliko dramatična kao što je sada i da tako ne bismo dobili cjelokupnu informaciju, ali smatram da perspektiva Ušutkivača nije bila potrebna, ipak je to mogao zadržati za sebe pa bi na kraju bili možda i šokirani, ali tako sam jednostavno znala neke stvari prije nego što sam trebala. Još jedna 'sitnica' koja me je smetala je činjenica da sam konstantno očekivala 'male sive' a ja ih nikako nisam dobila nego imate osjećaj da su ljudi vs. ljudi iako nije tako. I na kraju kada imamo priliku vidjeti kako pravi vanzemaljac izgleda ja dobijem kopiju iz knjige